Thursday 28 December 2017

Kg średnia ruchoma


średnia w anderen Sprachen: Woumlrterbuch Englisch rarr Deutsch: średnia Uumlbersetzung 1 - 50 von 429 gtgt A 2017-01-27: An A jest pomostem dobrym dla przeciętnego) A 2017-01-26: Przeciętny użytkownik nie będzie czytał. A 2017-01-19: strefa komfortu utworzona według. A 2018-06-09: średnia uprawa A 2018-06-09: średnia średnia liczba zbiorów h. F 2018-03-07: lowaveragehigh anchor A 2018-10-28: Twoja historia o 13:27. F 2018-07-15: był najgorszy średnio toczy 12-miesięczne dane A 2018-06-19: rozsądne (hier) dość dobre, f. A 2018-05-16: średnia krocząca opóźnienia A 2018-03-18: Każda pojedyncza paczka ma wagę. A 2018-03-18: Średnia lub maksymalna F 2018-03-18: średnia waga do 30,0 kg A 2017-12-26: zoologowie prawdopodobnie mają różnicę. F 2017-08-10: Średnia ocen (GPA): jak. 2017-11-19: angielski-fiński był prawie cztery ti. A 2017-11-04: Hochbegabt w żaden sposób nie implikuje. F 2017-09-09: Średnia misia - Ein Witz, den ich n. A 2017-09-06: Przeciętny niemiecki Autofahrer mt. A 2017-12-11: Obawiam się, że nie lubię mniej niż. Raquo Im Forum nach average suchen raquo Im Forum nach average fragen Kennst du Uumlbersetzungen, die noch nicht in diesem Woumlrterbuch enthalten sind Hier kannst du sie vorschlagen Bitte immer nur genau eine Deutsch-Englisch-Uumlbersetzung eintragen (Formatierung siehe Guidelines), moumlglichst mit einem guten Beleg im Kommentarfeld. Wichtig: Bitte hilf auch bei der Pruumlfung anderer Uumlbersetzung svorschlaumlge mit Dieses Deutsch-Englisch-Woumlrterbuch basiert auf der Idee der freien Weitergabe von Wissen. Więcej informacji znajduje się na stronie Unterlbersetzungen von der TU Chemnitz. sowie Mr Honeys Business Dictionary (EnglischDeutsch). Vielen Dank dafuumlr Linki auf dieses Woumlrterbuch oder einzelne Uumlbersetzungen sind herzlich willkommen Fragen und AntwortenCycling Weekly Cycling Weekly 13 sposobów na zwiększenie średniej prędkości jazdy rowerem Zdjęcia: Rupert Fowler, Grant Robinson, Andy Jones To naturalne pragnienie, gdy tylko zaczniesz pedałować rower Zastanawiam się, jak szybko się wybierasz. Prosty speedo pozwoli Ci zobaczyć maksymalną, aktualną i średnią prędkość każdej jazdy. Kiedy już zdobędziesz te informacje, pytania zaczynają się toczyć, jak mogę je porównać do innych zawodników O ile szybciej mogę jechać Mając na uwadze twoją średnią, jest to dobry wskaźnik twojej sprawności i rozwoju. Wymyślimy kilka sposobów, które możesz błyskawicznie przyspieszyć, a kilka z nich wymaga nieco więcej ćwiczeń i cierpliwości. Niezależnie od prędkości początkowej postępuj zgodnie z tymi wskazówkami, aby zobaczyć średni wzrost. 1 Kolanko zginania i zakładania Największą przeszkodą, która przyśpiesza Twój cykl, jest opór przed wiatrem. Wiele z tych wskazówek dotyczy sposobów zmniejszenia obszaru czołowego i oporu, aby łatwiej przecinać wiatr. Najprostszym rozwiązaniem jest nieznaczne obniżenie pozycji ciała na rowerze. Zamiast siadać prosto w siodle i łapać dużo wiatru, spróbuj opuścić ciało bliżej prętów, zginając je i chowając łokcie. Natychmiast poczujesz różnicę. 2 Słuchanie muzyki Jest to trudne, ponieważ tutaj, w CA, uważamy, że potrzebujesz wszystkich zmysłów, aby bezpiecznie jeździć rowerem, a jazda z iPodem zmniejsza zdolność słyszenia o ruchu ulicznym. Jednak Standardy Szkolenia w Cyklach Narodowych zalecają wypróbowanie go tak, abyś zdawał sobie sprawę z potrzeby częstego sprawdzania ramienia, co zmniejsza się, gdy zawodnicy sądzą, że słyszą samochody. Poza tym jest wiele badań, które pokazują, że słuchanie szybkiej, podnoszącej na duchu muzyki zmniejsza twoje postrzegane poziomy wysiłku. Dr Costas Karageorghis, badacz psychologii sportu, twierdzi, że dzieje się tak dlatego, że muzyka blokuje objawy związane ze zmęczeniem, takie jak palące się płuca, bijące serce i kwas mlekowy w mięśniach. Może zmniejszyć nasze postrzeganie wysiłku aż o 10 procent. Będziesz pedałować mocniej, nawet nie zauważając. Używanie muzyki, która ma rytm podobny do optymalnej rutyny rowerowej, pomoże Ci szybciej pedałować, jeśli dopasujesz kadencję do rytmu. 3 Jazda z innymi Możesz uważać to oszustwo, ale jazda z innymi ludźmi zwiększy średnią prędkość na kilka sposobów. Po pierwsze, jeśli jeździsz po kolei i jeździsz z przodu i dzielisz się dziełem cięcia wiatru, będziesz podróżował szybciej jako grupa niż na własną rękę. Jazda z innymi również zachęci Cię do podniesienia poziomu wysiłku, starając się nadążyć za kimś nieco szybciej, niż pomożecie podnieść średnią nie tylko na tej jeździe, ale także w budowaniu kondycji na przyszłe przejażdżki. 4 Pompuj opony Prawidłowo napompowane opony będą się toczyć szybciej. Powinieneś sprawdzić ciśnienie w oponach przed każdą jazdą, ponieważ zmiany temperatury i lekkie przesiąkanie powietrza mogą oznaczać, że miękną, bez koniecznie przebicia. Sprawdź boczną ścianę opony pod kątem zalecanego ciśnienia. Zainwestuj w pompę gąsienicową, aby łatwo uzyskać ciśnienie, którego potrzebujesz, mini-pompę najlepiej przechowywać tylko w sytuacjach awaryjnych na drodze. 5 Mniej hamulców Wyświetla to dla oczywistego. Spróbuj hamować mniej. Hamowanie spowalnia i wymaga pedału mocniej, aby przyspieszyć powrót do prędkości. Niepotrzebne hamowanie to strata energii i pędu. Jak więc poprawić Najpierw spróbuj wyeliminować hamowanie komfortu. Dzieje się tak, gdy jedziesz szybką drogą lub zjazdem i zaczynasz jechać trochę szybciej niż jesteś przyzwyczajony. Hamowanie, aby obniżyć prędkość do poziomu, na którym czujesz się komfortowo, jest w porządku, ale najpierw dobrze się rozejrzyj, jeśli powierzchnia drogi jest dobra, wolna od przeszkód i względnie prosta, nie ma powodu, aby zwolnić, więc pozwól, aby rower się przetoczył i ciesz się trochę wolnej prędkości. Kolejnym miejscem do poprawy pewności jest pokonywanie zakrętów. Późniejsze hamowanie pomoże ci utrzymać prędkość na dłużej. Pamiętaj, aby zawsze hamować w linii prostej, abyś miał odpowiednią prędkość na zakrętach przed rozpoczęciem skrętu. 6 Jazda na spadkach Jeśli jeździsz na upstrzonym barze sportowym, jak często używasz spadków Szanse są niewielkie, ale obniżenie zmniejsza prędkość jazdy, zmniejsza opór aerodynamiczny i pomaga w pokonywaniu zakrętów . Jazda na spadkach obniża opór powietrza o 20 procent w porównaniu z jazdą na szczytach. Dwie główne rzeczy powstrzymują ludzi jadących w kroplach, nie mogących dosięgnąć hamulców i nie czuć się komfortowo. Obie te rzeczy można rozwiązać za pomocą konfiguracji roweru. Jeśli twój rower pasuje do ciebie właściwie, powinieneś być w stanie jeździć w pozycji upuszczenia dla dużych części twojej jazdy. Być może będziesz musiał również wykonać rozciąganie, ponieważ ciasne ścięgna i sztywny dolny grzbiet utrudniają. 7 Stojak na torze Pewnie zauważyłeś innych dojeżdżających i kurierów, balansujących, pozornie bez wysiłku, na światłach i myśleli, że po prostu popisują się swoimi nadludzkimi umiejętnościami rowerowymi. Jednak do tego małego manewru jest znacznie więcej niż showboating. Podczas gdy wciąż grzebasz w swoim pedale, theyll umieścił trzy lub cztery dobre pociągnięcia i już zaczyna działać. Utwory na torze wymagają treningu i nie najlepiej jest robić to przed kierowcą furgonetki w poniedziałkową poranną godzinę szczytu. Kiedy zatrzymujesz się na jedzenie lub kręcisz się w oczekiwaniu na swoich partnerów, zacznij bawić się techniką. Aby się tego nauczyć, znajdź niewielki kąt nachylenia, a gradient pomoże Ci znaleźć punkt równowagi. Jeśli normalnie jeździsz wciśnięty w przełącznik do trenerów dla pewności siebie. Zacznij od jazdy bardzo powoli w ciasnych kręgach. Pomoże ci to uzyskać poczucie, jak zrównoważyć swoją wagę. Idź tak wolno i ciasno, jak potrafisz i spróbuj użyć płynnych ruchów. Kiedy poczujesz się komfortowo, zatrzymaj się powoli, kierując koło w górę. Trzymaj głowę w górze zamiast patrzeć na przedni piasta. Wybierz miejsce i skup się na tym miejscu. Teraz, mając przednią nogę, która jest przednia (stopy o trzeciej i dziewiątej), obróć koło (około 45) w pochylnię, utrzymując wystarczającą siłę nacisku na karmę, aby utrzymać równowagę, ale nie na tyle, aby przesunąć się w górę pochyłości . Korzystając z tej samej techniki zapadania, którą stosowałeś do jazdy w kółko, lekko rozluźnij nacisk, aby koło się cofnęło, ponownie je zastosuj i przetoczy się do przodu. Z tym delikatnym kołyszącym ruchem w tył i przód możesz zachować równowagę. Początkowo zawsze możesz oszukać, chwytając latarnię lub poręcz, gdy jesteś zatrzymany. Tylko pamiętaj, aby zacząć pedałować nieco, zanim zwolnisz, abyś miał pęd, w przeciwnym razie możesz po prostu usiąść na boki. 8 Wyjedź na wiatr i w domu w tylnym samolocie. Jeśli nie jesteś żeglarzem i rowerzystą, możesz nie myśleć o wietrze na co dzień, ale wiatr może być zarówno twoim przyjacielem, jak i wrogiem. Wiatr w przód może sprawić, że jazda poczuje się jak walka, sprawiając, że czujesz się wolna, niezależnie od wysiłku, jaki wkładasz. Ogon wiatru sprawia, że ​​czujesz się jak superbohater, ponieważ możesz z łatwością kręcić się z maksymalną prędkością. Wykorzystaj wiatr, planując swoją trasę, tak aby zewnętrzna część, gdy jesteś najświeższa, znalazła się w górnym wietrze, a noga w domu, kiedy możesz czuć się zmęczona, miała tylny wiatr. 9 Schudnij Jeśli chcesz pójść trochę szybciej, utrata wagi będzie miała duży wpływ. Utrata wagi pozwoli ci iść szybciej z taką samą ilością wysiłku. Mniejsza waga oczywiście pomoże pod górę, ponieważ masz mniej siły, by się poruszać pod wpływem siły grawitacji. Podobnie, utrata wagi pomoże ci przebić mniejszą dziurę w powietrzu i zmniejszyć opór, który wywołujesz podczas jazdy na rowerze. Nie musisz stać się obsesyjnie na diecie lub treningu, aby stracić na tyle dużo, aby poczuć różnicę. Brak łyżeczki cukru w ​​herbacie trzy lub cztery razy dziennie wystarczyłoby na utratę 0,5 funta tłuszczu w ciągu miesiąca. Jazda przez dodatkowe 30 minut, trzy razy w tygodniu umożliwiłaby spadek o 1lb miesięcznie. 10 Interwały Najszybszym sposobem na zwiększenie średniej prędkości jest trenowanie z prędkością powyżej niej. Oczywiście nie możesz po prostu wyjść i jeździć normalną trasą szybciej niż zwykle, szybko zaczniesz boleć lub zabraknie energii. Zamiast tego trenerzy zalecają trening interwałowy. Pozwala to na krótkie cykle przy prędkościach powyżej zwykłego średniego tempa, a następnie spowolnienie i regenerację przed ponownym biegiem. Możesz spróbować tej techniki podczas każdej jazdy, której nie trzeba zapisywać w ściśle określonych sesjach treningowych. Trening Fartlek został zaprojektowany przez szwedzkiego trenera i oznacza w zasadzie grę z prędkością. Możesz wybrać jazdę tak szybko, jak to tylko możliwe, aż do końca drogi, a następnie powrócić do zdrowia, aż miniesz pięć latarni, zanim znów zaczniesz jechać szybko. Użyj dowolnych oznaczników, które lubisz ze swojego otoczenia zaparkowane samochody, znaki drogowe, bramy. Wybierz swój cel i pedałuj mocno, aż do niego sięgniesz, a następnie zwolnij. Upewnij się, że droga jest bezpieczna i bez względu na to, jak bardzo starasz się utrzymać głowę, aby wykryć jakiekolwiek zagrożenia. Jeśli chcesz bardziej zorganizowaną sesję, wypróbuj tę. Jeśli założymy, że zwykle średnio 14 mil na godzinę w mieszkaniu, jeździć przez 15-20 minut, aby rozgrzać się przed znalezieniem dość płaskiego odcinka drogi. Kiedy tam dotrzesz, obieguj dwie minuty z prędkością 16 mil na godzinę. Wybierz trudniejszy bieg i zachowuj tę samą kadencję, a nie pedałuj szybciej. Po dwóch minutach pedałowania wróć na łatwiejszy bieg, zwolnij i spokojnie przez pięć minut, ale utrzymuj pedałowanie na nogach, co pomaga w rekonwalescencji. Następnie powtórz cały proces interwału kolejne trzy lub cztery razy. Jeśli następnym razem będzie Ci łatwiej, celuj szybciej o 3, 4 lub 5 mil na godzinę, niż normalnie jeździsz. Po kilku wycieczkach dowiesz się, co działa dla ciebie. Średnia prędkość dla tych jazd może być mniejsza niż normalna średnia prędkość. Nie ma problemu, ponieważ nie jest to wyzwanie. Wyzwanie polega na tym, aby powoli i przyzwyczajać cię do jazdy z prędkością 16 km / h zamiast 14 km / h. 11 Buduj mięśnie Wzmacniaj mięśnie rowerowe i rozwijaj swoją efektywność, ponieważ rowerzysta jeździ przez długi czas, nie ma nic, co mogłoby zastąpić czas na rowerze, jeśli chodzi o poprawę sprawności rowerowej. Jeśli jedziesz regularnie, twoja średnia prędkość będzie stopniowo rosnąć, podobnie jak odległość, którą czujesz, że jeździsz wygodnie. Jednak, aby przyspieszyć swój rozwój i ustanowić dobre techniki i pomóc w budowie niektórych mięśni rowerowych, istnieją ćwiczenia, które można ćwiczyć na rowerze. Szybkie pedałowanie ma większą zależność od układu sercowo-naczyniowego niż powolne pedałowanie na ciężkim biegu. Szybkie pedałowanie pomaga również zwiększyć wydajność. Oglądaj Lance'a Armstronga i zobacz, jak szybko obracają się jego nogi. Jednak, aby poprawić średnią, chcesz mieć możliwość szybkiego obracania dużego sprzętu, pokręcanie niewielkim sprzętem, bez względu na szybkość skrętu nóg, nie sprawi, że będziesz tam szybciej. Dlatego musisz wykonywać oba rodzaje treningu w szybkich nogach na rowerze i dużych kołach zębatych, aby po obustronnym połączeniu uzyskać odpowiednią prędkość. Pchanie bardzo dużych kół przy bardzo niskich prędkościach działa w taki sam sposób jak podnoszenie ciężarów, który bardzo powoli podnosi ciężary. Zamiast budować jedno włókno mięśnia i wzmacniać go, dodaje więcej włókien do mięśnia, czyniąc go znacznie silniejszym. Po dobrym rozgrzaniu znajdź ciągły opór z płytkim gradientem i wybierz sprzęt, który wymaga pedałowania powoli, aby go obracać. Powinieneś robić około 50 obrotów na minutę, mniej i możesz obciąć kolana, więc bądź ostrożny. Podczas pedałowania poczujesz działanie wszystkich mięśni nóg. Po minucie tego przełączania na łatwiejszy bieg i pedał szybko, gdy poczujesz się odzyskany powtórzyć. Wykonuj to 10 razy w swojej jeździe raz lub dwa razy w tygodniu. Szybkie pedałowanie jest ważne, aby szybko wypalić mięśnie i ustalić prawidłowe połączenia między mózgiem, układem nerwowym i włóknami mięśniowymi. Na płaskiej drodze odnajdź odpowiedni bieg i zanotuj swoją prędkość. Zmień na łatwiejszy bieg i sprawdź, czy możesz nadal utrzymywać tę samą prędkość, pedałując szybciej. Spróbuj obracać nogami tak szybko jak potrafisz, ale zatrzymaj się, gdy zaczniesz odbijać się na siodle. Jeśli masz monitor kadencji, próbuj robić klocki po 20 sekund z 10 sekundowym odzyskiwaniem pomiędzy obracaniem przy 90 obr / min, 95 obr / min, 100 obr / min, 105 obr. / Min, 110 obr / min, a następnie 20 sekund tak szybko, jak potrafisz, bez odbijania. 12 Aero bike andor wheels Jeśli naprawdę chcesz wyjść na całość, możesz kupić prędkość. Aerodynamiczne rurki na rowerach, szprychy aero-profile i głębokie felgi pomagają zmniejszyć opór, umożliwiając szybszą jazdę. Jednak ludzkie ciało powoduje około 70% całkowitego oporu (rower i koła około 30%), więc najważniejszym czynnikiem będzie poprawa pozycji do jazdy. Zanim zaczniesz wypłacać pieniądze, pamiętaj, że te ulepszenia będą bardzo małe w porównaniu z tymi, które można uzyskać, tracąc na wadze, jeżdżąc dalej i uzyskując lepsze wyniki. Jeśli chcesz wydać trochę pieniędzy w sklepie rowerowym w celu uzyskania prędkości, najlepiej postawić na odpowiedni rower i upewnić się, że nosisz cienki zestaw Lycra. 13 Mocniejsze ubrania Istnieją dwa powody, aby nosić obcisłe ubrania rowerowe. Po pierwsze, materiał ma za zadanie odprowadzać ciepło i pot, zapewniając chłód i suchość, przez co jazda jest o wiele mniej męcząca. Dwie luźne workowate ubranie dodaje dużo przeciągania, co zdecydowanie spowolni cię. Szukaj dopasowanych ubrań i usuń wszelkie trzepoczące szczyty. Zrób zamki, jeśli chcesz jechać szybciej. Naprawdę poważne nawet przykrywają buty butami Lycra. Czy twoja średnia prędkość naprawdę ma znaczenie Naturalne zastanawiam się, jak twoja średnia prędkość porównuje się do innych zawodników. Skanując fora, jest mnóstwo ludzi zastanawiających się, czy ich średnia prędkość wystarczy, aby mogli jeździć z klubem lub wziąć udział w wyścigu. Trudne pytanie, na które można odpowiedzieć, może mieć wpływ na średnią prędkość podczas każdej jazdy. Utrzymując w pamięci średnią swojej średniej prędkości z jazdy, możesz zobaczyć, jak kształtuje się twój rozwój kondycji, niebezpiecznie jest zostać niewolnikiem. Wiele czynników wpływa na średnią prędkość wiatru i siłę, teren, nawierzchnię drogi, wilgotność, ciepło i natężenie ruchu. Jeśli masz zbyt obsesję na punkcie drobnych zmian, możesz czuć się zdemoralizowany w powolne dni, nawet jeśli wolniejsza prędkość może nie odzwierciedlać twojego wysiłku lub poziomu sprawności, ale wynikać ze zmian warunków. Ściganie coraz szybszych średnich codziennie sprawi, że będziesz zmęczony. Dodatkowo może zachęcić cię do podjęcia większego ryzyka, ponieważ prędkość staje się ważniejsza niż jazda. Poza sposobem monitorowania twoich postępów, średnia prędkość nie ma większego znaczenia. Śro poleca wybrać bezpieczną, spłaszczoną trasę, którą znasz dość dobrze i jeździsz ciężko raz w miesiącu, aby obserwować średni wzrost prędkości. 8220 Szybka pedałowanie pomaga zwiększyć wydajność8221. Ciągle to słyszymy, ale gdzie jest dowód, a co 8220efficient8221 oznacza nawet w tym kontekście zauważyłem stały spadek w moich czasach na 2 regularnych biegach treningowych. Uderzyłem w obie, rozsądnie twarde, pętlę o długości 10,4 mili, a drugą o 24 mile w przód iw tył. Z odcinków strava odkryłem, że dodatkowy wysiłek na twardych bitach i pedałowanie bitów 8220easier8221 jako szans na odzyskanie powoduje, że HUUUGE różni się8230, a moja średnia prędkość wzrosła z 15 mil na godzinę do 19.5 mil na godzinę (w następnym tygodniu, 12 i 9 funtów) Teoria bycie tym, że wyciskanie 2 lub 3 mph na odcinku z góry jest trudniejsze niż włożenie odrobiny wysiłku pod górę, zamiast obracania babci gear8230 (przeprosiny dla wszelkich babć) i nawet jeśli są to zyski przy niższych ogólnych prędkościach niż 8220fast8221 bitów kursu, dowód na to działa. Zacząłem też obracać nogami więcej na flats8230, upewniając się, że zbyt często nie pedałuję kwadratów. znowu robi wielką różnicę ... Nie mam miernika mocy. To jest następna sprawa8230, ale robię postępy i jestem pewien, że niedługo zerwę z prędkością 20 mil na godzinę. Waty na kg nie są dużo wyższe niż w mieszkaniu. Wzniesienia są wattskg i na płaskiej lub zejście to wszystko o trwałym watów. Oboje macie jednak rację. Wiele z tych porad pomaga uzyskać szybsze tempo lub lepsze miejsce w wyścigach, ale nie pomaga w uzyskaniu lepszej kondycji fizycznej przy wytwarzaniu siły. Do tego chcesz starego, ciężkiego, zardzewiałego roweru z okropnymi łożyskami, oponami typu "knob", które są niedopompowane, i chcesz nosić najbardziej workowate ciuchy, jakie możesz dostać. Następnie naciśnij na nią HARD. Podczas gdy Ty to robisz, twoja średnia prędkość z miesiąca na miesiąc poinformuje Cię, jak się poprawisz. Oczywiście, gdybyśmy chcieli mocno naciskać, moglibyśmy użyć maszyny domowej. Lubimy chodzić tam i jeździć tam szybciej. Przynajmniej wskazówki dotyczące pozycji faktycznie sprawiają, że jesteś bardziej zdolny do robienia tego. Sprzęt, po prostu dobrze, sprawia, że ​​twój sprzęt jest bardziej wydajny. Jakie badania Wszystkie badania I8217ve w zasadzie mówią, że podnoszenie ciężarów pomaga podnosić większe ciężary (kilka powtórzeń naraz) i jeździć na rowerze, pomaga szybciej jeździć na rowerze (przy 100 powtórzeniach na minutę). W rzeczywistości budowanie zbyt dużej ilości mięśni szybkokurczliwych może po prostu dodać dodatkowej bezużytecznej wagi, nie narzekania I8217d, ale pro może. Brak wzmianki o treningu siłowym dla rozwoju mocy w celu zwiększenia prędkości jest bardzo interesujący, biorąc pod uwagę, że mnóstwo badań w tym obszarze, które zmieniają duży sprzęt, nie jest substytutem. Nie działa z komputerem z włączonym GPS, ale zamontowanie dodatkowego magnesu na przednim kole jest bardzo skutecznym sposobem na zwiększenie średniej prędkości. Najczęściej czytane w tym tygodniu Najnowsze wiadomości Najnowsze artykuły Kontaktuj się z nami Cotygodniowe odcinki rowerowe Inne sposoby na zapoznanie się z InternetemJednakże, pomimo swojej ogromnej masy, są wdzięcznymi pływakami w wodach przybrzeżnych i rzekach. Zasilając się swymi mocnymi ogonami, manaty zazwyczaj suną z prędkością 5 mil na godzinę, ale mogą pływać 15 mil na godzinę w krótkich seriach. Manatory są zwykle postrzegane osobno, w parach lub w małych grupach liczących pół tuzina zwierząt. Z powierzchni wody widać często nos i nozdrza zwierząt. Manaty nigdy nie opuszczają wody, ale podobnie jak wszystkie ssaki morskie muszą oddychać powietrzem na powierzchni. Spoczynkowy manat może pozostać zanurzony przez maksymalnie 15 minut, ale podczas pływania musi wypływać co trzy lub cztery minuty. Istnieją trzy gatunki manat, wyróżniające się przede wszystkim miejscem zamieszkania. Zachodniopomorskie manaty rozciągają się wzdłuż północnoamerykańskiego wschodniego wybrzeża od Florydy po Brazylię. Amazonianskie gatunki manatee zamieszkują Amazonkę, a afrykański manat pływa wzdłuż zachodniego wybrzeża i rzek Afryki. Rodzicielstwo i dieta Manatees rodzą się pod wodą. Matki muszą pomóc cielętom wypłynąć na powierzchnię, aby mogły zrobić pierwszy oddech, ale niemowlęta mogą zwykle pływać same po godzinie. Cielęta z manatów piją mleko matki, ale dorośli są żarłocznymi pasożytami. Jedzą trawę wodną, ​​chwasty i algi i wiele z nich. Manata może zjeść jedną dziesiątą swojej masy w ciągu zaledwie 24 godzin. Zagrożenia dla przetrwania Manaty to duże, wolno poruszające się zwierzęta, często pływające nad wodami i rzekami. Cechy te sprawiają, że są one podatne na poszukiwania przez myśliwych skór, oliwy i kości. Liczba manatów spadła w ciągu ostatniego stulecia, głównie z powodu presji myśliwskiej. Dzisiaj manat są zagrożone. Mimo że są chronione prawem, wciąż są zagrożone. Delikatne bestie są często przypadkowo uderzane przez motorówki w coraz bardziej zatłoczonych wodach, a czasem zaplątują się w sieci rybackie.

No comments:

Post a Comment